Sök:

Sökresultat:

549 Uppsatser om Brandsäkert glas - Sida 1 av 37

Starka varumärken : strategiska konkurrensmedel och utvidgning?

The purpose with this essay was to examine and bring a deeper comprehension about brands as a phenomenon. We also wanted to study if strong brands could develop in to strategic competition means and by that expand their market range. To do this we used a qualitative method. We started by gathering a theoretical basis. This gave us a platform, which helped us learn more about the subject, brands.

Glasklart? : Om arbetet med glas i gymnasieskolans undervisning

Detta examensarbete handlar om arbetet med glas i gymnasieskolans undervisning. Det övergripande syftet med arbetet var att skapa en inblick i hur arbetet med glas kan gestalta sig i gymnasieskolans undervisning samt att tillhandahålla en överskådlig arbetsbeskrivning av tillvägagångssätt, tekniker och material för arbete med glas i bildundervisning. Det sammantagna arbetet är således utformat som två separata delar. Det övergripande syftet med den vetenskapliga rapporten var att utifrån intervjuer med tre lärare ge en inblick i hur arbetet med ett material som traditionellt inte ingår i bildundervisningen kan se ut samt att undersöka hur de intervjuade lärarna gått till väga i upplägget och utformningen av arbetet i sin undervisning. Den andra delen av arbetet har karaktären av ett arbetshäfte där olika tekniker och material som kan användas inom arbetet med glas tas upp.

Dimensionsring av bärande glas: Genom ett verkligt fall

Detta examensarbete syftar till att utforska hur man kan använda glas som ett lastbärande konstruktionsmaterial i en husbyggnad. Användandet att glas har ökat kraftigt de senaste 50 åren då nya produktionsmetoder gjorde att det blev enklare och billigare att tillverka.För att säkerställa säkerheten kan man använda säkerhetsglas, glaset kan vara härdat eller laminerat. Säkerhetsglas innebär att vid brott kommer det inte att uppkomma skärvor. Glas klarar av tryckkrafter bra, när prövning av glas skett har man inte klarat av att säkerhetsställa hur mycket glaset tål på grund av att glaset alltid har gått sönder på grund av dragspänningar. Draghållfastheten för glas är mellan 45 och 120 MPa.Anslutningsdetaljer är väldigt viktigt att ta hänsyn till när byggnader görs i glas.

Varumärkesutvidgningar för Personliga varumärken vs. Företagsvarumärken - Same same, but different

Today, branding is not a phenomenon but rather a prerequisite for a brand to be able to both survive and grow stronger. During the last couple of years, personal branding has come to be an established term, just like corporate branding. With the growth of the social media and the thousands of ways to interact with each other personal brands face great competition. It is more difficult than ever to maintain a strong brand, partly because of this. There are several growth options for brands.

Energikartläggning av processer på Emmaboda glas

Emmaboda glas grundades år 1919 och med att tillverka planglas. Idag är de helägda av Saint-Gobain och tillverkar inte längre glas från grunden utan bearbetar enbart planglas. Målet med arbetet är att kartlägga energiåtgången per producerad kvadratmeter glas baserat på vilka processer de genomgår. De största energiförbrukarna på Emmaboda glas är tre eluppvärmda ugnar och det blir utgångspunkten för hur glaset ska kategoriseras.Glaset kategoriseras i tre grupper och energiförbrukningen per grupp beräknas med minsta kvadratmetoden. Det finns en stor mängd mätdata i form av elförbrukning och producerad mängd glas att tillgå och den analyseras för att sedan härledas till önskad produkt.

Artisten och innebörden av det personliga varumärket

The purpose of this study is to understand and get increased knowledge about what it means to see artists as brands. What are the typical assets and what kind of advantages and disadvantages are distinctive when it comes to applying a brand perspective on artists. Brands are an important part of our lives today, and the benefit of seeing a company as a brand has made that not only big companies are interested in building brands. Beyond companies even persons now want to become brands. The new perspective in seeing persons as brands is interesting and something that made us curious to investigate.

I blow just for fun

På mitt vänstra pekfinger har jag med bläck och nål ristat in orden ? I blow just for fun. En mening som på ett humoristiskt sätt beskriver visionen i mitt skapande inom glas.I samband med uppstarten av examensprojektet försvann den glädjefulla känslan. Den bytes ut mot prestationsångest, misstro på mig själv och jag hade inte längre någon glädje i att blåsa glas.I mitt projekt utgår jag från mina egna erfarenheter där rädslan för att misslyckas tog över och påverkade mina hantverkskunskaper rent praktiskt.I blow just for fun, är en hyllning till materialet glas, samspelet i glashyttan och det lustfyllda och värdefulla att ha en materiell kunskap..

Varumärkesvädering : Svagheter och Möjligheter

Brands are the instruments corporates use to create and communicate brands reputation. Within the different industries for consumer products intangible assets such as brands are known to have great importance for corporate prosperities. When consumers experiences a specific brand symbolizes best possible value for money, the corporate behind it has managed to create a unique competitive advantage that should be to its full potential. Strong brands can pose the difference between winning or loosing on the market. Due to this brands should be considered as cost-effective instruments since they help create financial advantages such as consumer loyalty.

Private brands on special display

This thesis is concerning private brands on special display. ICA Gott Liv! was used as a study object and a latin square design was employed, using 2 ICA Kvantum stores. Two displays were built in order to compare which created the most awareness and interest, one with the best selling Gott Liv! product and one with four randomly chosen Gott Liv! products. The data was collected using triangulation, questionnaires, sales data and observations were conducted in the two stores. The results indicated that private brands works as well as manufacturer brands on special display and a display with four randomly chosen products creates more interest and higher sales than the display with the best selling product..

Varumärkets betydelse - en jämförelse mellan hur unga och äldre påverkas i köpprocessen

The thesis strives to answer the question whether there are any differences between how young customers, in comparison with older, are affected by brands when buying different products. The purpose is to get a clearer idea about the brands' importance in the future and in that way also to give guidance to companies about how to best market themselves and there products.To answer the question, an experiment was conducted with 480 respondents taking a survey where they had to rate a product after reading a short text about it. Some of the texts stated that a specific brand was behind the product while some said the product was produced by an unknown brand.The result of the study was that young people showed a greater propensity of rating products with a brand higher than products without brands, in comparison with the older respondents. This gives reason to believe that brands progressively will become an even more important tool for marketers and an unmatched asset for companies in the future..

Frontlinjen, Persson & Madonna : En uppsats om personer som bärare av varumärken

The purpose of this essay is to analyze and understand how people in different ways can take on the role as carriers of brands and understand what part they play in today?s society. Brands are everywhere today and the competitions are becoming harder and harder for the customers? attention and consumption, which is why I am curious of how an individual in a company?s frontline or a celebrity can help the success of a brand. The essay is based on a qualitative method where six interviews have been performed.

Varumärket som strategisk resurs : Fyra värmländska varumärken och deras koppling till regionen

The purpose of this essay is to investigate how four companies in Värmland, Sweden, are working strategically with their brands. This is a qualitative method in which we have used a combination of interviews and literature review in order to investigate the link between brands and the Karlstad region.Even though there is a huge interest in brands, there are only a few companies who can describe clearly what their own brand represents. This probably due to the fact that the brand is still regarded as a tactical tool, rather than as a strategic one. Because of this we find it very interesting to investigate how organizations in Värmland think about this issue. Are brands regarded as a strategic resource, and how strong is the link between their brands and the region?The result indicate that organizations are working strategically with their brands, but they can still get better.

UNGDOMAR OCH DERAS UPPFATTNINGAR AV MODEVARUMÄRKEN : En studie av varumärkena Gucci, H&M och Canada Goose bland gymnasieelever i Stockholm.

ABSTRACTTitle: Teenagers and their perception of fashion brands (Ungdomar och deras uppfattningar om modevarumärken)Number of pages: 42Author: Louise KindblomTutor: Göran SvenssonCourse: Media and communication studies CPeriod: Autumn term 2007University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala universityPurpose/Aim: To achieve a deeper level of knowledge and a better understanding of high school teenager`s perception of the three fashion brands Gucci. H&M and Canada Goose and too distinguish potential gender related differences in their perceptions.Material/Method: A questionnaire about fashion brands delivered to three schools in the Stockholm area.Main results: Teenagers perceptions of the three fashion brands Gucci, H&M and Canada Goose are more different than similar. This differences in teenagers perceptions are discernible in a comparison between the most usual and unusual associations that are related to each of the brands. Gucci is associated with success, wealth, excitement and uniqueness. H&M is for example seen as earth-bound and has in a comparison with the other brands reached the highest level of positive associations.

Liv är handling. : Komparativ studie av Hjalmar Söderbergs Doktor Glas och Edgar Allan Poes "Det skvallrande hjärtat"

En jämförande analys av Hjalmar Söderbergs Doktor Glas och Edgar Allan Poes "Det skvallrande hjärtat", ur ett psykoanalytiskt och strukturalistiskt perspektiv. Båda verken utgår ifrån en huvudkaraktär och ett mord som de begår. Jag har valt att, utifrån ett strukturalistiskt perspektiv, försöka tillämpa detektivstrukturen och se hur författarna förhåller sig till den. Jämför även huvudkaraktärernas beteende före, under och efter morden ur ett psykoanalytiskt perspektiv för att kolla på skillnader och likheter..

Egna märkesvaror i dagligvaruhandeln : - En studie om hur egna märkesvaror påverkar konsumentens impulsköp

The thesis concerns itself with studying the effects private brands has on the consumer?s impulse buying in the grocery industry, as in degree of unplanned spending and the selection process between manufacturer brands and private brands when such a purchase is performed. The study?s methodology is characterised by a qualitative approach, whereby the study acknowledges the inductive approach towards the empirical setting even though the Mehrabian-Russell model along with motivational theories serve as highlighters of relevant aspects in the empirical field. The study concludes that both the utilitarian and the hedonic consumer decide what to buy before entering the store, whereby a low degree of needs arise in the store.

1 Nästa sida ->